tisdag 7 juni 2011

Kedjestygn

Kedjebagge



Jag hittade en stygnkombination med kedjestygn som jag ville pröva. 
"Kedjestygn på stege"
Det kändes inte så kul att sy på den oblekta provlappen så jag sprayade 
på lite färg fråncrafty notions- färg poppy

När kedjestygn på stege var klart så hittade jag ytterligare en stygnkombination:  
"mille fleur med träda trådar"
Börajde sy dem runt "stegen."..
mmm... det blir ju nå´t...ja en skalbagge...
så antennerna syddes i vridna kedjestygn och benen i öppna kedjestygn

En kedejebagge är född!


det finns ytterligare en stygnkombination här

Hälsningar Annicka

4 kommentarer:

Katarina sa...

Så härlig den blev! Kul att du testade stygnen i en figur! Ibland får man ju "offra sig" för effekten (metalltråden):-))

Fabraholic sa...

Vad häftig! Jag fick direkt lust att prova på någonting nytt.

Gudrun sa...

Woww!!
Så läckert!

Mia sa...

En linslus kanske?? Så bra stygnen passar till ben.