lördag 10 december 2011

Förstygn

Förstygnet - det lilla försumbara, simpla


kan onekligen ta plats det med!

Konturen runt bokstaven A är broderad med Whipped running stitch 
Runt A är det Rice stitch
Första ramen inifrån räknat är det Förstygn dvs Running stitch
Nästa ram är en blandning av två broderstygn; Stepped and parallel running stitch.   
Yttersta ramen är en  blandning av Looped, laced , samt interlaced running stitch    

Jag  har använt svart lingarn samt orange  bomullsgarn och rayon sytråd   

mest förtjust är jag i det lilla risgrynsstygnet... 

Hälsningar Annicka                                                                                                                                                       
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Katarina sa...

Härlig variant du fick till av detta stygn! Undrar om det är yttersta ramen som får mig att tänka frimärke?:-)) Har sytt lite, lite på mitt prov, men mer ska det bli. Fast när det blir låter jag vara osagt.....

annicka sa...

Frimärke- ja du har fantasi o kreativt tänkande! Kul ide' det hade jag inte en tanke på