tisdag 14 februari 2012

Mina renässanstygn

Jag trodde nog inte att jag skulle hinna med dessa stygn. Kanske var jag heller inte så sugen efter att ha prövat med nålen i lite aidaväv. Men igår kväll - efter att ha blivit färdig med annat arbete, satt jag lite på måfå framför TV mest som sällskap. En bit tyg, en nål och några trådar gjorde att jag började klottra lite och så blev det några stygn. Och några gubbar! Hela och halva, tjocka och smala stygn. så blev det en provlapp och här kommer den:
Och så vill jag gärna önska er alla en trevlig Valentindag med detta knuthjärta.

2 kommentarer:

Karin sa...

Dessa broderier blir jag glad av. Härligt med det blå som nästan är både ballong och blåklocka. Vilken fantasi!

Katarina sa...

Så härligt kreativt! Vem hade kunnat ana, att det skulle kunna bli så här kul? Fint hjärta du "delar med dig av"! Tack det samma!