fredag 14 september 2012

Sent om sider.......

Nu har jag fått sytt utmaningsblomman även om det var ett tag sen det var aktuell.....   Jag har denna gången testat ett "papper" som man kan köra genom skrivaren och som man sen klistrar på tyget man skall brodera på, så det gick fort att komma igång och sy..... Det höll "ut" tyget också tyckte jag och funkade bra med tanke på mitt bakgrundstyg som annars är lite svårt att föra över på :D När det var broderat klart var det bara o skölja bort det med kallt vatten. Den enda nackdelen jag funnit med det förutom priset ;P var att med tunn broderitråd var det svårt att se/känna om knutarna blev bra då de "försvann" lite i det hela :D
Jag har använt mig av langettstygn, efterstygn, stjälkstygn, kedjestygn och knut.

4 kommentarer:

annicka sa...

Bättre sent än aldrig... Så häftigt att du broderat blomman. Tyvärr är ju bilden lite mörk så det var svårt att se den ordentligt. Vore kul om du gjorde ett inlägg om överföringspappret du skrev om. Alltid kul att lära sig ngt nytt

Mia sa...

Fin! Kul att du blev klar.

Katarina sa...

Jättefin! Kul att även du har sytt den! Tycker också det låter intressant med papperet... Nu vet jag ju inte vad för slags tyg du sytt på, men det är ju lite extra svårt att föra över till "ulliga" tyger.

Barbro Li sa...

Fin blomma! vackert med mörk bakgrund!