måndag 26 mars 2012

Några klyvstygn

Här kommer mina klyvstygn. De ser inte så mycket ut för världen. Men det är ett intressant stygn som jag kommer att använda inom kort på ett större arbete.

Först lite nålklotter på en jeanslapp.



Jag har gjort en ring och en linje med två trådar moulinegarn. Man kan teckna ganska fina och detaljerade motiv med klyvsöm.

Sedan tecknade jag några "bläckfisksarmar" med ullgarn på en tovad nyckelboll och "saltade" med några knutar.


Det var verkligen svårt att fota denna boll, jag gjorde många försök och är ändå inte nöjd. Hoppas ni ser att det är klyvsöm. Men jag medger att utan en beskrivande förklaring är det nog omöjligt att tolka vad det är.

På min konstsömnadskurs på HV har vi just börjat med ett avslutande projekarbete. Jag ska sy en klänning med en broderar isättning. Vi har just börjat så det finns inte så mycket att visa än, men jag vet att jag kommer att använda klyvsöm i några blad/gräsliknande slingor. Visar mer så småningom. Arbetet ska vara klart den 8 maj och den trevande starten visas här.

Inga kommentarer: