tisdag 1 maj 2012

Stjälksöm

Hejhopp här är mitt bidrag till stygn nr 14!

Det lilla fina stjälsstygnet- jättekul att brodera- känns väldigt bekant!
Jag  har haft vild orgie i färger denna gång. 
Det beror på att jag kämpar med plattsömmen...i svart och det är inte kul, blir inte bra, och tar lång tid. 
Men stjälsstygnet det sydde sig själv det!

Bakgrundstyget är rostfärgat poplintyg-en gammal skjorta som fått sätta livet till 
och 
infärgt tyg till kanten med någon tygfärg vilken jag inte kommer ihåg nu- det finns så mycket i mina samlingar... -och broderigarnet:  
brunt moulinegarn två trådar och 
handfärgat silke från www.handdyed-dyedfibers.com och från Stef  Francis. 
Det var entrådigt så jag tog det dubbelt.
Sytråden då- som jag tjatar om ...
jo då den kom med i kanten runt om...

Jag önskar er trevliga broderidagar framöver- själv ska jag bråka med plattsömmen...

Annicka

4 kommentarer:

Mia sa...

Härligt broderi, här har luften gått ur mig helt, gör ingenting för tillfället.

Katarina sa...

Härliga blommor som sträcker på sig i vårens ljus!

Gudrun sa...

Charmigt broderi!
Jag kämpar på med några stygn-på en gång:-)). Gäller att vara rationell.

Barbro Li sa...

Det var fina och charmfulla blommor. Precis dem jag längtar efter nu när solen lyser och det känns så skönt! Har inte satt igång med mina stjälkstygn än men de kommer nog. Mina plattömslappar måste bli helt färdiga först.