söndag 29 december 2013

Mer julkort

Tanken från början var att jag skulle brodera snöstjärnor, för några riktiga sådana skulle vi väl knappast få denna jul.....
Bakgrunden gjorde jag genom att "väva" ihop sariremsor och lite garn, som jag sedan frihandssydde ihop på symaskin.
När den väl var klar, kändes den alltför grov för att brodera spröda snöstjärnor på. Hur går jag vidare, tänka-göra ny bakgrund eller annat än broderi?

Det fick bli virkade stjärnor i stället. Men jag var ju inställd på att årets kort skulle innehålla lite broderi pga. att Annicka gett oss en liten utmaning här tidigare.
Men mer än några knutar lyckades jag inte åstadkomma:-))
 
Någon mer som broderat eller använt sig av någon annan teknik för att göra julkort i år?

God fortsättning på helgerna!

1 kommentar:

annicka sa...

en knut är ju bättre än ingen knut! några knutar handsydda kan ju bli pricken över i!!